Hiába telepítenek egyre több sebességmérőt, pont azt nem sikerül elérni, amivel az egészet indokolják.
Mi történt? Az elmúlt években látványosan megszaporodtak a traffipaxok és sebességmérő dobozok Magyarországon: az ORFK csak 2023-ban negyven új TraffiCapture készüléket vásárolt, és több mint két tucatot élesítettek Budapesten, írja a 24.hu. Ráadásul vasúti átjárókba is telepítettek mérőeszközöket, és egy új, szupertraffipax széles körű elterjedése is várható. A gyorshajtás elleni fellépés eredménye a pénztárcákon is érződik: míg 2022-ben 26,2 milliárd forintnyi bírságot szabtak ki, 2024-ben már 56,3 milliárdot.
Rossz tendencia. Csakhogy a közlekedési balesetek számai alig mozdulnak. A személysérüléses esetek száma 2021 és 2025 első féléve között gyakorlatilag stagnált, sőt, enyhén nőtt: 6210-ről 6639-re. A súlyos sérüléses balesetek grafikonja is hullámzó, de összességében nem csökkent. A legszomorúbb adat pedig a halálos balesetekhez kötődik: 2021 első felében 207-en, idén januártól júniusig 214-en haltak meg közúti balesetben.
Részsikerek. A szakértők szerint ettől függetlenül nem fölöslegesek a traffipaxok: több település polgármestere arról számolt be, hogy a telepített mérők környékén valóban lassabban hajtanak az autósok, és helyben javult a közlekedés biztonsága. Országos szinten azonban a számok azt mutatják, hogy a balesetek és a halálos kimenetelű esetek továbbra is makacsul magas szinten maradtak.