Vágó Réka volt a 2000-es évek elején az első magyar egyedicipő-dizájner, aki önálló márkát alapított. Vagány esküvői és balerinacipői ma is messziről beazonosíthatók, és közben már vagy harmincezer Batz × Rekavago lábbeli (és több tízezer más céggel közös cipő és táska) is rohangál az utcákon. Réka most sok év után újra magassarkú-kollekcióval rukkol elő. Cikk a júniusi Forbesban, ajánló itt.
„A magassarkú nálam felkiáltójel, egyfajta statement. Akkor viselem, ha valahol elő kell adnom magam, vagy úgy érzem, nem vesznek komolyan. De hétköznap, amikor dolgozom, szeretem érezni a földet a lábam alatt” – mondja Vágó Réka. Maga tervezte lapossarkúban ül velem szemben a budai kávézóban, egyszínű zakóban, pólóban és vászonnadrágban. Lazán elegáns, és folyton mosolyog.
Persze a kollekciója is árulkodik személyes preferenciáiról: hétköznapi cipői messziről is kényelmesnek látszanak, azt mondja, nála ez mindig a legfontosabb szempont volt. Már csak azért is, mert gyerekkorában balettozott, majd sokáig társastáncolt. „Nemrég kérdezte tőlem valaki, hogy mikor jönnek már a bizniszmagassarkúak, mert ő egyszerűen nem tud másban dolgozni. És abszolút megértem. Van az a pozíció, ahol nem hordhat az ember laposat. Úgyhogy jönnek” – nevet.
Most azonban épphogy magassarkú-kollekcióval jelentkezett – először azóta, hogy 2022-ben édesanya lett.
A háromszögsarok új Réka cipőinél.
A kollekció exkluzív bemutatója a Kimpton Bem Hotel elnöki lakosztályában volt.
Az én cipőm se jó mindenkire
Réka az első munkáját Vass Éva ruhatervezőn keresztül szerezte, az ő egyik esküvői ruhájához kellett cipőt kreálnia. „A menyasszony hat hónapos terhes volt, és magas sarkú papucsot kért. De nem akármilyet: kimondottan kényelmeset. Tizennyolc évvel később összetalálkoztam vele, és azt mondta, még mindig megvan neki” – meséli.
A kényelmes tűsarkúra vágyó menyasszonyok egymást követték Rékánál.
Réka a netes oldalával is early bird volt a 2000-es évek közepén, igaz, akkor még inkább csak arra használta, hogy bemutassa a kínálatát, vásárolni nem lehetett rajta. Első valódi webshopja 2015-ben készült el, addig főként dizájnershowroomokban és kisebb stúdiókban lehetett kapni a cipőit. „Hatalmas lépés, amikor elérhetővé, könnyen megvehetővé válik a terméked” – mondja. A fordulópont nála az lett, amikor cipői bekerültek Pazicski Miklós ruhatervező Károlyi kert melletti boltjába, ami már állandó nyitvatartással működött. 2014-től pedig pár évig a Salamander üzletek is forgalmazták pár kollekcióját.
Utóbbi volt az egyik ok, hogy a Rekavago felkeltette az akkor épp divatipari portfóliót építő Széchenyi Tőkealap érdeklődését is, és az beszállt a cégébe 69,5 millió forinttal, „a márka hazai és nemzetközi megjelenésének megerősítésére”.
„Kicsit rutintalanok voltunk, elsőre szépen hangzott az összeg, de valójában a tervhez kevés volt. Már ahhoz is, hogy látható marketingtevékenységet végezzünk belőle – mondja Réka.”
A 2019-es vezetőváltás után az SZTA befektetéseinek hangsúlya áttolódott nagyobb projektekre. Réka már túl pici volt nekik, és nehézkes lett köztük a kommunikáció is. A lassú exitnek tavaly nyáron lett vége, amikor kivásárolta az alapot. „Értelmes összeget kaptak vissza, és én is jól ki tudtam lépni a dealből”– mondja Réka.
Arról, hogyan lett cipőtervező Vágó Réka, mit tanult az akkor még létező cipőgyárakban, és milyen kollabokban vett részt, a júniusi Forbesban olvashatsz. Lapozz bele!