A bevételcsökkenés mögött részben az áll, hogy a jegyeladásokból származó árbevétel 1,9 milliárddal esett vissza.
Mi történt? A Sziget Fesztivál mögött álló Sziget Kulturális Menedzsment Iroda Zrt. zsinórban második éve zárt jelentős veszteséggel, írja a Telex. A 2024-es év 3,8 milliárd forintos mínusszal zárult, ami több mint a duplája az előző évi addigi rekordveszteségnek (1,8 milliárd), és messze elmarad a 2022-es, 355 milliós nyereségtől.
Részletek. A bevételcsökkenés mögött részben az áll, hogy a jegyeladásokból származó árbevétel 1,9 milliárddal esett vissza, 7,4 milliárd forintra (2023-ban 9,3 milliárd forint bevételük volt).
13,1 milliárd forintra csökkent továbbá az egy évvel korábbi 14,7 milliárd forintos forgalmuk. A cég szerint az is rontotta az eredményt, hogy 2024-ben eggyel kevesebb fesztivált rendeztek, a soproni Volt Feszivál maradt ki, amit 2022-ben rendeztek meg utoljára.
Kontextus. A Sziget május eleji sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy bizakodóak, mivel kiegyensúlyozottabb jegyeladást tapasztalnak, és utoljára 2019-ben adtak el annyi napijegyet, mint idén. Ezen felül azt is közölték, hogy a sör árát nem emelik a tavalyi évhez képest, a cél pedig a nyereség elérése, amit 2026-ra várnak.