Az LG Magyarországra is elhozta friss televízióit, mi pedig megnéztük, hogy mire számíthatunk, mik a legforróbb újdonságok, egyáltalán merre halad a konszern a gyilkos piaci versenyben.
Új szelek fújnak a tévés iparágban. A komoly állami hátszéllel megtámogatott kínai vállalatok sosem látott mennyiségben adják el termékeiket, és olyan piaci részesedéseket érnek el, amelyekről még egy évtizede is csak álmodozhattak.
Ezzel párhuzamosan a tradicionális szereplők pozíciói gyengülnek, és többen közülük látványosan megrogytak az utóbbi években. Ennek jeleként többek között radikálisan visszavágták a kínálatot, valamint kivonultak bizonyos területekről.
A globálisan sokáig stabilan a második helyet birtokló, ám a kínai nyomulást megszenvedő LG Magyarországon hivatalosan május közepén dobja piacra friss televízióit, de az első, bemutató példányok már megérkeztek.
Azért imádkoztam be magam a hazai képviselet főhadiszállására, hogy kiderítsem, milyen stratégiát követ a a közeljövőben a dél-koreai cég. Ők is mennek a visszavonulót fújó cégekkel, vagy épp ellenkezőleg: beleállnak a versenybe.
OLED: Továbbra is kiemelt fókusz
Az azonnal kiderült, hogy pontosan utóbbira készül a konszern. 2025-ben is széles portfólióval próbál lefedni minél szélesebb potenciális vásárlói réteget. A skála az olcsó, alap LCD televízióktól a Nanocell és QNED modelleken át egészen az OLED készülékekig terjed.
Az LG továbbra is kiemelt figyelmet fordít az OLED televíziókra.
Az LG továbbra is kiemelt figyelmet fordít az OLED televíziókra.
Ez utóbbi ligát az LG továbbra is magabiztosan uralja, és erről nem is kíván letenni a jelek szerint. Minden más riválisnál több ilyen készüléket kínál idén is ugyanis. A belépő szint a B5, az arany középutat a C5 képviseli, a büszkeség és zászlóshajó pedig a G5, amely megkapta az LG Display vadonatúj, forradalminak kikiáltott négy rétegű kijelzőjét.
Ennek szuperhős képessége a 40 százalékkal nagyobb fényerő, ami igen jól jöhet a világos szobákban, valamint a nagy dinamikatartományú (HDR) tartalmak megjelenítése során.
Mellettük két kifejezetten egyedi, ám abszolút rétegmodell is a kínálatba kerül. A korábban már megismert, saját fejlesztésű vezeték nélküli adatátviteli eljárását használó készülék mellett piacra dobják az átlátszó OLED televíziót is. Ez nem is kerül be semmilyen hagyományos értékesítési csatornába, csak közvetlenül a cégen keresztül lehet majd megrendelni.
LCD mutánsok
A már említett kínai vállalatok agresszív kommunikációs kampányainak is köszönhetően a kvantumpontos Mini LED LCD képalkotási eljárás manapság igen divatosnak számít. A trendekkel pedig az LG sem kíván szembe menni, hiszen több ilyen tévét tesz elérhetővé idén.
Az LG QNED-nek nevezi a Mini LED tévéit.
Az LG QNED-nek nevezi a Mini LED tévéit.
Ezeket QNED-nek (Quantum Nano-emitting Diode) nevezik, és két nagy csoportba osztották őket. A QNED Pro készülékekben a háttérvilágítást biztosító LED-eket elszórták a panel mögött, a szimpla QNED-termékekben pedig a keretbe építették a diódákat. A szimpla QNED-nél a kép minősége nem olyan jó, a fényerő ugyanis kisebb, viszont ez az áron is látszódik.
Az LG 2025-ben is megtartja a Nanocell családot, amelynek különlegessége az úgynevezett nanokristályos réteg, ami egy picit élénkebbé teszi a színeket. A látványvilág jobb lesz, mint a hagyományos LCD-modellek esetén. Az összes idei tv 4K felbontású, tehát az LG is elengedte – legalábbis egy időre – a 8K vonalat, amiben egy időben nagyon bízott a vezetés.
Okos extrák
A vállalat régóta prioritásként kezeli a smart szolgáltatásokat, saját webOS rendszerük az egyik legjobb jelenleg. E téren biztos, hogy a feltörekvő kínai vetélytársakénál többet nyújtanak a televízióik. Az előny megtartása érdekében tovább kalapálgatták a webOS-t, amely így néhány érdekes funkcióval bővült.
A Microsoft AI technológiája, a Copilot bekerült a tévékbe.
A Microsoft AI technológiája, a Copilot bekerült a tévékbe.
Ezek közül az egyik legérdekesebb, hogy a Microsoft Copilot mesterséges generatív intelligencia technológiája a platform részévé vált. Lehet vele beszélgetni, illetve különféle feladatokkal is megbízható. Amit láttam, annak alapján csak az út elején járunk, de tény, hogy az elő lépéseket megtették.
A különféle látványos AI-megoldások pedig biztosan óriási szerepet fognak játszani a jövőben a televíziós szektorban is.
A fontosabb újdonságok között meg kell említeni, hogy a vállalat saját ThinkQ platformja mellett a Google Home eszközök támogatása is megjelent. Már ezek állapota is ellenőrizhető a televízión keresztül, és a legtöbb készülék távolról vezérelhető ily módon. Illetve az idei évtől az LG televíziók is támogatják az Xbox felhő alapú játékszolgáltatást. Ennek révén pedig úgy játszhatnak akár menő csúcsjátékokkal is, hogy ahhoz nincs szükség saját otthoni konzolgépre. A 2025-ös készülékek is bekerülnek a Renew programba, így öt évig kapnak garantált verziófrissítést.
Esélyek
A friss portfoliót látva ki lehet jelenteni, hogy az LG-t még nem szabad leírni a televíziós fronton. A termékkínálat meggyőző, és a konszern továbbra is nagyon erősnek tűnik a prémium kategóriában is.
LG B5
Az LG Magyarországon hagyományosan jobban teljesít, mint globálisan, ami annak is köszönhető, hogy a kínai riválisok nálunk még sokszor meglepően amatőrnek tűnnek. Ügyfél- és terméktámogatás, valamint kommunikáció terén például sokkal profibb az LG. Persze sok minden függ majd az árazástól, viszont egyes modellek már előrendelhetőek a cég hivatalos webshopjában, és ennek alapján az árversenyt sem engedi el a vállalat.