Olyan ez, mint az idősek otthonában a karácsony: mindenki felveszi a legszebb ruháját, de a már-már tolakodó kacsintásokhoz itt brutális benzinszag és kemény motorhang is párosul. Néhány évtizede nagy versenyek nagy győztesei voltak, de az old timer Alfa Romeók és Mercedesek ma sem múzeumi tárgyak, a versenyzők megküzdenek minden másodpercért. A hangulatot mégis egyfajta baráti légkör jellemzi, a versenyzők mind kicsit szent őrültek, a csapatok pedig komolyan adják a retrót. Szeptember 29. és október 1-je között, első alkalommal rendezték meg a Hungaroring Classic veteránautós versenyt.

Mintha egy Jackie Stewart életéről szóló film egyik jelenetébe csöppentünk volna

Szobrászat

1/250-es záridő. Nem maradt egy helyben fotózás közben

Shelby Cobra 1964-ből. A Ford bivalyerős V8-asa egy klasszikus angol roadsterbe került. A 4700 köbcentire 8 henger jut

A csapat a részletekre is ügyel

Egy Shelby Cobra 289 motorja

Lassan visszakapja a kerekét az 1965-ös Porsche 911 2L. A mai versenyekkel ellentétben itt nincsenek nagy titkok, az előkészületeket akár testközelből is láthatjuk

Sportkocsi-legenda a Hungaroringen: Shelby Cobra 1963-ból. A tervező Carroll Shelby olyan nagy nevekkel versenyzett, mint Phil Hill és Juan Manuel Fangio

Nem veteránautó-felvonulás. A versenyzők itt is keresik a legjobb beállításokat

A jószág volánjánál egy bizonyos Elliott Forbes Robinson versenyez

A belső tér helyreállítása elbukna az OT-vizsgán, de megfelel a versenykövetelményeknek

Guminyomok a boxutcában

A csapatok minden részletben adják a retrót. Az autó egy Ford Capri 2600 RS 1973-ból

Az IKEA-színekben tündöklő versenyautó természetesen svéd acél, egy Volvo 240T 1984-ből

Néhány évtizede versenyeket nyertek és még mindig gyönyörűek

Gondolatok egy Ford Capri 2600 RS motorja fölött

Ferrari 250 GT Berlinetta 1962-ből. A valaha volt legszebb autók egyike

A fémszínű Morgan SLR formái 1963-ból
Fotók: Sebestyén László / Forbes