Az F1-láz a gyöngyvásznon is tetőfokára hág, és ez az Apple számára is végre meghozta a várt sikert, legalábbis a bemutató hétvégéjén. De hogyan tovább?
Mi történt? Szűk hatéves működése alatt eddigi legerősebb nyitóhétvégéjét produkálta az amerikai mozikban az Apple filmgyártó részlege. Az F1 – A film a múlt hétvégi bevételi lista tetején, 55,6 millió dollárral debütált az észak-amerikai mozikban és 144 millió dollárral világszerte.
Miért fontos ez? A The Daily Beast szerint ez jelentős mérföldkő az Apple számára. Ugyanis a korábbi mozifilmjeik a kritikusi elismerés és a nagy nevek szerepeltetése ellenére is alulteljesítettek a nagy vásznon.
Kontextus.
- A 2021-es CODA hiába nyerte el a legjobb filmnek járó Oscart, csak korlátozott számban vetítették és elsősorban az Apple TV+-on, a tech óriás streamingszolgáltatásán érte el az embereket.
- Martin Scorcese 2023-as filmje, a Megfojtott virágok 200 millió dollárból készült, Leonardo DiCaprio és Robert DeNiro játsszák a főszerepeket, 23 millió dollárt tisztességesen össze is szedtek vele az amerikai nyitóhétvégén, de utána nehezen termelt csak nyereséget.
- Az F1 – A film a Forma-1 világszerte növekvő népszerűségét használja ki Brad Pitt főszereplésével. A film egyik producere a hétszeres F1-világbajnok, Lewis Hamilton. Rendezője az a Joseph Kosinski, aki legutóbb a Top Gun folytatásával robbantott kasszát.
Hogyan tovább? Kellett is az erős nyitány az Apple-nek, hogy rá tudja alapozni a következő heteket. Ugyanis komoly pénzeket kell visszahoznia a produkciónak, a film költségvetése 200–300 millió dollár között alakult. Ez nem tartalmazza a promóciós erőfeszítésekre fordított sok-sok millió dollárt, beleértve a film világkörüli sajtókörútját is.
Sőt, mivel az Apple-nek nincs saját forgalmazói részlege, a vállalat díjat fizet a Warner Bros.-nak, hogy a filmet mozikba juttassa.
A WB a mozis bevételek egy bizonyos százalékát is megkapja, ami bizonyos bevételi mutatók függvényében még növekszik is.