A vámháború komoly döntéseket követel. A cég közlése szerint az árváltozások nem érintik a gyermekcikkeket, és a lépés része a szezonális árazási stratégiájuknak.
Mi történt? A Nike jövő héttől áremelésre készül egyes termékeinél, és hat év után ismét árusítani fog az Amazonon – közölte a cég a Reuters szerint.
Mi és mennyivel drágul? A sportmárka 2–10 dollárral emeli a felnőtt ruházati és felszerelési termékek árát, míg a 100 és 150 dollár közötti árkategóriájú termékek ára egységesen 5 dollárral nő. A cég közlése szerint az árváltozások nem érintik a gyermekcikkeket, és a lépés része a szezonális árazási stratégiájuknak.
És a drága cipők? A 150 dollár feletti cipők ára legfeljebb 10 dollárral nő, míg a 100 dollár alatti termékeknél nem lesz áremelés. A népszerű, 155 dolláros Air Force 1 cipőket nem érinti az áremelés.
Mi állhat a háttérben? A Nike cipőinek jelentős részét Kínában és Vietnámban gyártja, így az amerikai elnök által újra feltüzelt vámháború jelentős érinti a céget. Észak-Amerika 2024-ben a Nike legnagyobb piacának számított árbevétel alapján. A Nike kapaszkodóként visszatér az Amazonra is, hogy visszanyerje piaci részesedését a divatosabb új márkákkal szemben, a vezérigazgató Elliott Hill irányítása alatt zajló megújulási törekvések részeként.