Ezer kilométer vasúti pálya felújítása kezdődhet meg, miután az Európai Beruházási Bank befogadta a magyar hitelkérelmet.
Mi történt? „Honvédők vs. árulók, 1:0!” – felkiáltással jelentette be Magyarország építési és közlekedési minisztere, hogy több hónapos huzavona után az Európai Beruházási Bank befogadta azt a magyarországi hitelkérelmet, amelynek eredményeképpen 1000 km vasúti pálya felújítására költene hitelből a MÁV. A következő bő 1 évben közel 800 milliárd forintnyi értékben valósulhatnak meg vasútiinfrastruktúra-fejlesztési projektek – derült ki Lázár János posztjából.
Kontextus. Lázár János korábban három alkalommal is azt állította, hogy az EBB azért nem fogadja be a magyar hitelkérelmet, mert Magyar Péter és a Tisza Párt megakadályozza azt – hívta fel a figyelmet a 24.hu. Lázár lényegre törő (pl.: „A Tisza Párt rátámadt a magyar vasútra” című) Facebook-videóiban bizonyíték nélkül vázolt fel olyan teóriákat, minthogy az ellenzéki párt az Európai Néppárton keresztül gáncsolja a folyamatot. A miniszter az elmúlt hónapokban több érdekes ügyön van túl, mint például a Strabag-csörte, vagy amikor néhány napja két további ciklust kért a választóktól a MÁV rendbetételére.