Egy ismert európai ingatlanhálózatot vásárol fel a DH Group, a korábbi Duna House Group.
Mi történt? A DH Group a donpiso ingatlanhálózat felvásárlásával belép a spanyol piacra, és ott saját pénzügyi márkájával, a Credipass-szal pénzügyi közvetítői szolgáltatásokat is indít – közölte a DH Group.
Kedden írták alá a megállapodást, amelynek értelmében elkezdődik a donpiso, Spanyolország egyik legismertebb ingatlanközvetítő hálózatának több lépcsős felvásárlása. A 400 irodával működő hálózat országos lefedettséggel rendelkezik, kiemelt jelenléttel Katalóniában, valamint Madridban, Valenciában, Andalúziában, a Baleár-szigeteken és a Kanári-szigeteken.
A belépés a spanyol piacra a DH Group európai terjeszkedésének kulcsfontosságú eleme, tekintettel az ország csaknem 50 milliós lakosságára, ami erős és hosszú távú növekedési potenciált jelent a cég szerint.
A donpiso-val kötött partnerségnek köszönhetően a DH Group Spanyolországban is bevezeti a Credipass pénzügyi közvetítő márkáját, amely már működik Olaszországban, Lengyelországban és Magyarországon is, és tavaly összesen 2,7 milliárd eurónyi hitelvolument közvetített.
A közös vállalat tulajdonosi struktúrája szerint a DH Group 51 százalékos részesedéssel és irányítással rendelkezik, míg a donpiso jelenlegi tulajdonosai 49 százalékot tartanak meg. A DH Group célja a közös vállalat 100 százalékos tulajdonjogának megszerzése – közölte a cég.
A Credipass spanyolországi hitelközvetítési tevékenysége azonban induláskor veszteséges lesz, ezért nem lesz jelentős a DH Group 2026-os konszolidált eredményeihez való hozzájárulása. A spanyol operáció eredményei így várhatóan majd 2027-től mutatnak fokozatos javulást.
„A tranzakció fontos lépéssel visz közelebb minket stratégiai célunkhoz, hogy pénzügyi és ingatlanmegoldások terén Európa piacvezetőjévé válhassunk” – mondta Guy Dymschiz, a DH Group vezérigazgatója, igazgatósági elnöke és társalapítója. A DH Group 2029-re core EBITDA-jának megháromszorozását tervezi: ennek megfelelően a 2024-es árbevétel 100 millió euróról 198 millió euróra, az EBITDA pedig 12 millió euróról 33 millió euróra emelkedik majd a tervek szerint.
Kontextus. Októberben írtuk meg, hogy a Duna House Group új néven, DH Groupként folytatja működését. Az 1998-ban családi vállalkozásként indult cégcsoport azért vált nevet, hogy Európa vezető pénzügyi és ingatlanközvetítő hálózatává váljon. Az elmúlt évek akvizíciói, köztük a lengyel Metrohouse (2016) és az olasz HGroup/Credipass (2022) felvásárlása, megerősítették a Duna House nemzetközi jelenlétét. Jelenleg a DH Group 4 európai országban működik, több mint 5 ezer fős hálózattal, árbevételének több mint 70 százaléka külföldi piacokról származik, és a tisztított EBITDA több mint 80 százalékát a pénzügyi közvetítési szegmensben realizálja.