A 4 milliárd forintos black friday kampány belülről és az Alza újabb nagy dobása. Forbes Checkout #1: a hét e-kereskedelmi hírei.
Forbes Checkout hírlevél #1
Elindult a Forbes e-kereskedelmi hírlevele – valódi e-kereskedelmi tudás minden kedden Vaszkó Ivántól. Alább a november 4-i hírlevél szerkesztett verzióját találod, de ha jövő héten már az inboxodban szeretnéd látni, akkor kattints ide és iratkozz fel most!
Forbes Checkout hírlevél – e-kereskedelmi tudás, hetente kézbesítve Vaszkó Ivántól. A feliratkozáshoz kattints a képre!
Szia, Iván vagyok, ez pedig az első Forbes Checkout. Hónapokat dolgoztunk rajta, hogy elinduljon, sőt igazából évek munkája van mögötte, ha a hazai és régiós e-kereskedelemben írt cikkeinket és az így összegyűlt kapcsolati hálót, tudást is számításba vesszük.
Mostantól minden kedden küldöm neked a szakmai hírlevelünket (nem csak szakmabelieknek). Tartalmilag így fog összeállni, legalábbis az elején:
1. a First Mile-lal kezdünk, vagyis olyan exkluzív értesülésekkel, fülesekkel, amiket elsőként a Forbes Checkoutban olvashatsz; 2. a Smart Mile a mélyelmezések, interjúk, bennfentes iparági sztorik szekciója, forbesosan elmesélve; 3. a Last Mile összefoglalja a hét legfontosabb híreit, cikkeit a piacról, nem csak a Forbes.hu terméséből; +1: és végül Steve Jobs-osan a One more thing…-gel, vagyis a hét idézetével zárjuk a sort (csak hírlevél-feliratkozóknak).
Az e-kereskedelem a bizalomra épül, senki nem szereti, ha csúszva vagy hiányosan érkezik meg a rendelése. Szóval az elején még annyit engedj meg nekem, hogy elújságoljam az örömhírt: veled együtt máris több mint 1000-en feliratkoztatok a Forbes Checkoutra – még az indulás előtt! Nagyon hálás vagyok, hogy bizalmat szavaztál nekem és a Forbesnak, ígérem, nem élünk vele vissza, szóval vágjunk is bele!
Ez itt a Forbes Checkout 1. száma! Valódi e-kereskedelmi tudás, hetente kézbesítve. Ha jövő héten már e-mailben szeretnéd megkapni, akkor kattints ide a feliratkozáshoz!
First Mile: Itt az Alza újabb nagy dobása
Exkluzív – először a Forbes Checkoutban olvashatsz róla!
Az Alza.hu Blaha Lujza téri üzletének táblája. Fotó: Vaszkó Iván // Forbes.hu
Az Alza.hu Blaha Lujza téri üzletének táblája. Fotó: Vaszkó Iván // Forbes.hu
A black friday hónapjára kanyarodtunk, erről mindjárt bővebben is, de a lényeg, hogy aki a napokban böngészte a vezető magyarországi webáruházakat, az láthatta, hogy a legtöbben már most fekete péntekesre vagy novemberesre vették a figurát. Legyen szó kínálatról, akciókról vagy épp részletfizetésről.
Utóbbiban újít az Alza.hu is. Az Emag utáni új piacvezető amúgy is szeret innoválni a magyar piacon, nemrég például 0–24-ben elérhető, kódzáras ajtóval védett AlzaBox-teret alakított ki a Blaha téri üzletben. Hogy erre mekkora volt az igény, azt ők tudják, mindenesetre már ilyet is lehet, és így például a nagy értékű termékek éjszakai átvétele is biztonságosabb.
Most pedig az Alza a Forbes Checkouttal közölte először, hogy önerő nélküli, kamatmentes hitelt kínálnak az év végéig, 10, 15 vagy 20 hónapos futamidővel, 0 százalék THM-mel, kezdőrészlet nélkül. Az ajánlat a webáruház teljes katalógusában megjelölt termékekre vonatkozik, a hitelkérelem a négy fizikai üzlet valamelyikében vagy online is elindítható.
Az Alza.hu szerint az ő ajánlatuk különlegessége, hogy az 50 ezer forintos alsó értékhatár kosárértékre, vagyis több, az értékhatárt nem meghaladó termék árának együttes összegére is vonatkozik, így akár apróságokra is érvényes. Azt is hozzáteszik, hogy hasonló feltételekkel eddig csak konkrét márkákra vagy kategóriákra adtak szezonális ajánlatokat a magyar piacon.
A THM szabályait pont most szigorította a kormány, ezentúl minden kereskedelmi kommunikációban legalább olyan feltűnően kell feltüntetni, mint a kamatot. Pár dologra azért érdemes odafigyelni a 0 százalékos áruhiteleknél, a BiztosDöntés.hu korábban remekül összefoglalta a legfőbb tudnivalókat, buktatókat.
Smart Mile: A 4 milliárdos black friday belülről
Elemzések, interjúk, bennfentes történetek az e-kereskedelem világából
Blaumann Bence, a Rejoy hazai ügyvezetője. Fotó: Sebestyén László (Forbes-archív)
Lehet, hogy akciókat tekintve a fekete péntek ma már csak szürke november, de a háttérben ugyanolyan heroikus, több hónapos munka egy black friday kampány végigvitele.
Az Emag a nagyon kevés szereplők egyike, akik a BF-et egyetlen napra időzítik, és hónapokig készülnek rá. Az Emaghoz köthető, felújított készülékeket árusító webshop, a Rejoy idén már október 31-én begyújtotta a rakétákat, és egy hónapig dübörögnek. Maga az ügyvezető, Blaumann Bence osztotta meg velem, hogyan fest belülről egy ilyen kampány, és hogy mik az első három nap tapasztalatai.
Az anyacég, a romániai Flip Technologies először indítja mind a négy piacon egyszerre a BF-et, a felkészülés pedig itt is hónapokat vett igénybe.
Bence szerint a kampány kezdetére több mint négymilliárd forint értékű készlet állt rendelkezésre. Ennek ellenére a termékek 20 százaléka legalább egyszer kifogyott már az első három napban – ezt hétfőre sikerült pótolni.
„Amíg magas a bizalmatlanság és alacsony a költekezési kedv a lakosság körében, addig az nyer, aki előbb dobja piacra és tovább is fenn tudja tartani az erős ajánlatát” – ez vezérli idén Bencééket. A cél: az impulzív korai döntéshozóktól a havi fizetésre váró felhasználókon át az utolsó pillanatban vásárlókig minden szegmenst elérni. „Az emberek ma már ritkán várnak egy-egy konkrét szolgáltató ajánlatára. Ami ma elérhető, az holnapra már kétséges.”
Az év végére nem épp a legoptimistább az online piac, nehéz gazdasági környezet, visszafogott fogyasztás, óvatos döntéshozatal jellemzi. A Rejoy így is 10 százalékos növekedéssel tervez idén novemberben a tavalyi, amúgy rekorddöntő hónaphoz képest.
Pedig nincs könnyű dolga a cégnek. A Yettel személyében hiába lelt erős stratégiai partnerre, és bár sikerült kilábalni a készlethiányból és bővíteni a szervizt, az online keresési volumen csökkent, miközben nőttek a hirdetési költségek és a fogyasztói árindex. A BF-kampány időzítése sem épp szerencsés: az ünnepnap hétvégére esett, ilyenkor az emberek többet vannak úton, és több időt töltenek a szeretteikkel.
Az elemzés még folytatódik!
Hogyan változott a black friday fogalma, és mik a Rejoy slágertermékei ilyenkor? Hogyan készül fel a szerviz és az ügyfélszolgálat az egy hónapos menetre? És hogy a csodába lehet elérni minden tizedik magyar internetfelhasználót pusztán influenszerekkel? A teljes elemzést ide kattintva találod!
Last Mile: Wish, Euronics, LinkedIn
A hét iparági hírei és cikkei – gyors áttekintés mindenkinek
Az utolsó utáni kívánság. Utóvizsgálat indult Magyarországon a szebb napokat is megélt Wishsel szemben. Avagy mi lett abból, hogy a Temu előtti slágeroldal 1500 forintos jóvátételt ígért 150 ezer magyar vásárlónak?
Félmilliárdos drágulás a távol-keleti áruszállítók miatt. Az Átlátszó szerint turisták helyett neten rendelt áruk érkeznek a sármelléki repülőtérre, emiatt 2,2 milliárd forintról 2,7 milliárdra drágult a felújítása, amit kormányközeli cég végez.
A 100 milliárd forintos bevételi álomhatár felett. Három év stagnálás után meglódult a családi cég, akik a legnagyobb magyar webshop, az Euronics mögött állnak. Nehéz évei voltak a műszaki piacnak, de a Vöröskő Kft.-nek most több mint 17 százalékot sikerült nőnie. Az Euronics online értékesítése jellemzően a teljes forgalmuk ötödét adja.
Brutális influenszerfegyver. A Favikon november elején újítja meg mesterségesintelligencia-alapú influenszer-adatbázisát – és úgy tűnik, egyre kevesebb feladata marad a reklámügynökségeknek. Mostantól ChatGPT-szerűen böngészhetsz rajta, márkaként elég csak beírnod (akár magyarul), hogy „30 feletti magyar férfi influenszerek siba inuval”, és már dobálja is a felület a briefedhez passzoló profilokat. Demó itt.
Döntés előtt áll a LinkedIn-profilod! November 3-a óta mesterséges intelligencia képzésére használhatja a közösségi médiás platform a személyes adataidat. Manuálisan kell beállítanod, ha mégsem szeretnéd, a TechRadar összeszedte, hogy mi a teendő.