Simó György, a DayOne partnere búcsúzik György Péter esztéta-médiakutatótól és közben feleleveníti az online magyar média születésének egy fontos fejezetét.
A nap kommentárja: érdekes, releváns, szakmai vélemények mindennap a világról, ami körülvesz minket. A mai kommentár rendhagyó, apropója szomorú.
Simó György, a DayOne Capital befektetőcég ügyvezető partnere búcsúzik a ma elhunyt György Pétertől. Egyetemi tanár volt, de annál jóval több, kora fontos gondolkodója és dolgok előmozdítója, nemcsak egyszerű esztéta, aki kritizál, vagy filozófus, aki csöndben gondolkodik. Hogy milyen fontos is volt a szerepe, az könnyen megérthető Simó György Facebook-on közölt nekrológjából: főszerepet vállalt a születő magyar online média egyik fontos fejezetében, az Origo.hu elindításában (és az még egy nagyon másik Origo volt). György Péter volt, aki meggyőzte a Magyar Telekom vezetőit, hogy érdemes a tartalomgyártásba fektetni.
Simó György, a DayOne Capital befektetőcég ügyvezető
„Fogalmam sincs, mekkora bátorság kellett ahhoz, hogy ezt valaki megtegye, de neki semmibe sem volt, mert elhitte, hogy ez így van, a nyilvánvaló képtelensége ellenére is. És mert elhitte, így is lett. Mint ahogy így is lett, meg is lett az Origo, a Mindentudás Egyeteme, a Kitchen Budapest, ahol a Prezi született. És ez csak amit a Telekomnál elért, van még ezer, amit ez az ország neki köszönhet. Hogy egyet mondjak, a Holocaust emlékmű az ELTE épülete körül.
Kimakacskodta belőlünk a teljesítményt, hogy elérjük azt ami bennünk van, és elérje azt, amit akart. És van legalább ezer ember, aki köszönhet neki valamit személyeset és fontosat.”
György Péter a kommunikációs szakmában dolgozók több generációját is tanította, nagy hatása volt a rendszerváltás után kialakuló médiavilágra is. Nemcsak a magaskultúrát, hanem a hétköznapok esztétikáját is megszállottan kutatta. Ahogy Simó is írja, a csúcson lévő Zámbó Jimmy-t is ebédre hívta, hogy megértse, mi a sikerének titka, miért működik.
A teljes bejegyzés itt olvasható, érdemes.