Bár egyes üzemrészek késhetnek.
Mi történt? A kínai BYD továbbra is 2025 végére tervezi a szegedi autógyár termelésének elindítását – erősítette meg a Világgazdaságnak a cég. Bár a présüzem és a fényezőcsarnok várhatóan csak később készül el, a gyártás az összeszerelő csarnokban már az év végén megindulhat.
Cáfolnak. A 300 hektáros gyárban elsőként a Dolphin Surf modell gördülhet le a futószalagról. A kezdeti évi 150 ezer autós kapacitást idővel 300 ezerre bővítenék. A BYD cáfolta a Reuters korábbi értesüléseit, amelyek szerint a termelés 2026-ra csúszna, és hangsúlyozta, hogy a magyarországi projekt a tervek szerint halad. Bár azt nem tudták megmondani, hogy a teljes komplexum pontosan mikorra készül el.
Legutóbb a Szegeder közölt képeket arról, hogy nehéz elképzelni, hogy a szegedi gyárban már az év végén megindulhat az első autók összeszerelése.
Mit lehet még tudni? Ahogy arról a Forbes.hu is beszámolt, Orbán Viktor miniszterelnök és Vang Csuan-fu, a BYD elnök-vezérigazgatója májusban bejelentették, hogy a kínai cég Hollandiából Magyarországra – azon belül is Újbudára – teszi át európai székhelyét. Ekkor 100 milliárd forintos beruházásról, és két kutatás-fejlesztési projektről is szó esett.