Kezdőbetűiken túl mi köti össze Barcelonát, Bécset és Budapestet? Tavaly óta mindhárom város nemzetközi dizájnstúdiókat célzó konferenciának ad otthont. A POV Budapest már első évében telt házat hozott, és a szervezők idén még nagyobb dobásra készülnek: olyan szereplők jönnek el, akik ritkán teszik be a lábukat Magyarországra.
Czél Mátyás és Mátyás Boldizsár megismerkedése nem nyúlik vissza hosszú évekre. Néhány szál – stúdióik egy-egy dizájnere egy párt alkotott – összefűzte őket, de első személyes találkozásukra csak 2023-ban, az UX Budapest nevű szakmai közösség egyik rendezvényén került sor, ahol együtt tartottak előadást. Mátyás szerint már itt is azokat a témákat boncolgatták, amikről a POV Budapest is szól.
A projekt beindításához szükséges löket végül az év végén jött el, amikor Boldi ellátogatott a bécsi Forward fesztiválra. Ez Európa egyik vezető kreatívipari fesztiválja, évente kétszer, egyszer Bécsben, egyszer Berlinben rendezik meg. „Nem akartam folyton kihurcolni a csapatot Ausztriába. Rájöttem, hogy itthon is meg tudjuk csinálni – mondja Boldi. – Még aznap este, egy Notion-boardon (kártyás feladatkezelő táblán – a szerk.) gyűjteni kezdtem az ötleteket, a lehetséges fellépőket. Itthon aztán megkerestem Mátyást úgy, hogy addig semmilyen közös projektet nem csináltunk. Egyből benne volt.”
Egy héttel később már megvolt a vállalkozásuk is, előttük pedig a feladat: nulla rendezvényszervezési tapasztalattal, kilenc hónap alatt megvalósítani álmukat. Mátyás szerint az a dizájngondolkodás, amivel a stúdiós projektekhez is hozzáállnak, beleillett ebbe a kontextusba is. Tervből terméket kellett csinálni.
Az első POV Budapestet tavaly szeptemberben, a Nemzeti Táncszínházban rendezték meg. Előadások, kerekasztal-beszélgetések, workshopok és vezetett dizájnséták tették ki a programfüzet jelentős részét. A konferenciára olyan vendégelőadók látogattak el tavaly, mint a Pentagram, a Porto Rocha vagy a Koto. A felsorolt cégek korábban olyan márkákkal dolgoztak, mint a Nike, a Gemini vagy a Coca-Cola.
A srácok elárulják: az első év pénzügyileg megterhelő volt, de sokkal feljebb pozicionálta őket mind a hazai, mind a nemzetközi piacon. Boldi úgy látja, ezt a referenciát nem nagyon kell az ügyfeleknek magyarázni. „Hogy nulláról telt házra megcsináltuk, megmutatja: gyakorlatilag bármire képesek vagyunk.”
Írta: Maurer Kristóf
A nagyapa Miskolcról vándorolt ki New Yorkba, az unoka most Budapestre hozta a családi világmárkát
Róth József ékszergyáros lett Amerikában, fia kozmetikai márkát alapított. A százkét éves nagymama pedig a TikTokon futott be. Ryan Roth a családi cégbirodalom, a Peter Thomas Roth (PTR) márkafejlesztési és fogyasztói akvizíciós igazgatója – egyben az alapító, Peter Thomas Roth fia a budapesti látogatásakor exkluzív interjút adott a Forbes.hu-nak.
Írta: Kis Judit
„A magyar gyökereinkkel, nincs olyan hely, ahol hitelesebben tudnánk elmesélni a történetünket.”
Evelin matektanár volt, aztán átkattant nála valami, és leült a varrógéphez
Fink Evelin, az EvelinFink márka alapítója matematikatanár volt, és sokáig egyáltalán nem gondolt rá, hogy a ruhatervezés felé mozduljon. Pedig gyerekkorában természetes volt neki, hogy ruháit varrónő édesanyja készíti, később pedig a tanítás mellett állhatatosan varrt magának. Egyre komolyabb darabok születtek: kosztümök, estélyi ruhák. Ha éppen nem kellett dolgozatokat javítania, órára készülnie, csak szabott és varrt. Az iskolából hazafele rendszeresen útba ejtette a méteráruboltot. Sokáig el sem tudta elképzelni, hogy mint művész éljen és alkosson, de ma már a környező országokban terjeszkedik a márkájával.
Írta: H. Tóth Judit
„Ott volt végig a szemem előtt, de valahogy mégsem volt egyértelmű, hogy ez az én utam.”
Nyerni lehet, bukni muszáj
Cégalapító, vezérigazgató, befektető, coach, anya – Varga Eszter, a Forbes Deal Extra vendége ez mind egyszemélyben. Eszter az utóbbi két évtizedben több cég építésében is részt vett, jelenleg a kisvállalkozásokat hitelező és követeléseket kezelő Pannonhitel cégcsoport társtulajdonosa.