Lázár tízpontos közlekedési tervének népszerűsítését a kormány kedvenc kommunikációs ügynöksége viszi, akinek a tulajdonosa állami propagandán vált milliárdossá.
Mi történt? A G7 szerint a MÁV még augusztusban kötött szerződést a Balásy Gyula-féle New Land Media és a Lounge Design Kft.-vel, hogy ellássák a társaság tízpontos, csúsztatásokkal teli vállalásának kommunikációs feladatait.
Kontextus. A kormány kedvenc kommunikációs cégének tulajdonosa, az állami propagandán milliárdossá vált Balásy a 2024-es milliárdoslistánkon a harminchetedik volt 78,8 milliárd forintos becsült vagyonnal.
Miről van szó? Lázár János az év elején jelentette be a tízpontos intézkedéscsomagot a hazai tömegközlekedés helyzetének javítására. Negatív példa a csúsztatásokra, amikor Lázár minisztériuma a késések elrejtésére is felhasználta az új alkalmazás bevezetését – a G7 korábbi cikke itt.
Mennyi az annyi? A tízpontos vállalás megtolásáról szóló megállapodás értéke a MÁV szerződéslistája szerint 237 millió forint volt. A teljes keretösszeg ennek a négyszerese, 948 millió.
Korábban. A MÁV február végén már aláírt idénre egy közel 920 milliós keretösszegű komplex kommunikációs keretszerződést Balásy kommunikációs cégcsoportjával. Alig két hónappal később újabb 814 millióért szerződtek rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatok ellátására.
Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnök (b) és Lázár János építési és közlekedési miniszter a Békéscsaba és Lőkösháza között megvalósult vasúti vonalszakasz fejlesztésének átadó ünnepségére érkezik vonattal a lőkösházi vasútállomásra 2025. szeptember 23-án.