Akár a kiskereskedők és a termelők is profitálhatnak belőle.
Mi történt? Szeptemberben életbe lépett az a rendelet, amelynek értelmében minden, dísznövényekkel foglalkozó szereplőnek kötelező befizetést kell teljesíteniük a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezetének Közösségi Marketing és Innovációs Alapjába – írja a Pénzcentrum.
Részletek. A rendelet többek között a termelőkre, kereskedőkre, virágboltokra, kertészetekre, barkácsáruházakra ésn a parképítőkre vonatkozik. A hozzájárulás mértéke árbevételtől és telephelyek számától függően évi 5–10 ezer forint, telephelyenként számolva. A befizetés minden év május 31-ig esedékes.
Mit gondol a szakma? Az egyik legnagyobb kertészet vezetője szerint a köznyelvben „dísznövényadóként” emlegetett befizetés inkább egy közös tagsági díjhoz hasonlítható, amelyből fogyasztásösztönző kampányokat, képzéseket és innovációs projekteket finanszíroznak. A kiskereskedők így közvetlenül profitálhatnak a vásárlásösztönzésből, a termelők pedig a befizetett pénzből létrejövő fejlesztésekből.