Egyelőre nem sikerült kiszűrni a politikai hirdetéseket.
Mi történt? A Google-nek nem sikerült zökkenőmentesen felkészülnie a politikai hirdetések utáni világra. A Political Capital Facebook bejegyzésében olyan képernyőképet láthatunk a Politico mai hírleveléről, ahol megjelent egy politikai hirdetés a Fidesz-Magyar Polgári Szövetség Országgyűlési Képviselőcsoportjától.
Miért fontos ez? A Google a tegnapi naptól kezdve betiltotta a politikai hirdetéseket Európában, így a mai nap már nem jelenhetne meg ilyen. Így a Political Capital megnézte a Google hirdetéstárat, eszerint szeptember 22-én futott utoljára a hirdetés (pedig a screenshot timestamp-je 09.23. 13:01). Illetve, a Google az „Arts & Entertainment” témába sorolta be a hirdetést. Egy másik hasonló hirdetés pedig a „Jobs & Education” kategóriába került.
Mi következik ebből? A Political Capital szerint mindebből két dolog kövtkezhet, az első hogy a Google egyelőre nem képes ténylegesen kiszűrni a politikai hirdetéseket, illetve, hogy a kormányoldal esetlegesen már az első napon teszteli, hogy tudja kijátszani a Google-t.