Megnehezíti a drogériák dolgát, hogy maximum 15 százalékos árréssel árulhatják a tusfürdőket és samponokat, pláne, ha mindeközben tulajdonosváltás és háttérátalakítás zajlik. Megtudtuk, mi áll a francia kozmetikai márka, az Yves Rocher magyarországi fennakadásai mögött, és hogy mikor rendeződhet a helyzet.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Yves Rocher magyar üzleteiben nyár eleje óta áll a bál: alig kaphatók a népszerű tusfürdők és samponok, sok termék csak csomagban érhető el, a kiszállítás pedig gyakran heteket csúszik. Több vásárlónak annyira elege lett, hogy már a márkaváltást fontolgatják.
Az okokról eddig csak találgatni lehetett, az eladók az árrésstopot emlegették, a vállalat pedig júniusban annyit közölt, hogy az elmúlt időszakban több változás is történt a cégen belül, ami nem várt kellemetlenségekkel és időszakos fennakadásokkal jár.
A helyzetet most Berendi András, a Roland Divatház vezérigazgatója tisztázta a Forbes.hu-nak. Berendi elárulta, hogy április 1-jén cégcsoportja megvásárolta az Yves Rocher magyar és szlovák hálózatát üzemeltető kft.-t. Mindez összesen 51 üzletet jelent, illetve a két webshopot, így közel 200 munkavállaló került új tulajdonosi körbe.
Több rendelés alacsonyabb áron
Berendi megerősítette, hogy a tulajdonosváltás önmagában is komoly szervezési és logisztikai próbatételt jelentett, amit csak tovább nehezített a májusban életbe lépett árrésstop. A szabályozás miatt a drogériák legfeljebb 15 százalékos árrést tehetnek az érintett termékekre legalább november végéig. Szakmabeliek szerint nagy terhet róhat a kisebb boltokra a korlátozás, főleg, ha az eladásaik jelentős része eddig az árréstoppos termékekből származott.
„A kínálatunk több mint 35 százalékát érintette a rendelet, így a kiskereskedelmi áraink jelentősen csökkentek, az értékesített mennyiség pedig megnövekedett”
– magyarázta a vezérigazgató, majd kifejtette, hogy a nagyobb kereslet miatt bizonyos termékekből készlethiány alakult ki.
„Igyekeztünk a webshopos rendeléseket teljesíteni, de ha egy-egy termék hiányzott, sokszor megvártuk, amíg a teljes csomagot össze tudtuk állítani. Ez további késedelmekhez vezetett” – árulta el Berendi, aki azt ígérte, hogy amint a készleteik újra elérik a szükséges szintet, és a rendszereik is készen állnak, minden érintett vevő számára kompenzációt biztosítanak.
Hamarosan helyreáll a rend
Berendi azért emelte ki a rendszereket, mert a központi francia szoftvert magyar fejlesztésű programmal váltották ki, amely több mint 30 éve szolgálja ki a Roland Divatház üzleteit. Az informatikai újításokon túl nehézséget okozott még, hogy a cég központi logisztikai bázisát Lengyelországból Magyarországra költöztették, ami teljes készlet-újranyilvántartást igényelt. A fennakadások nemcsak a magyar, hanem a szlovák hálózatot is érintették, mivel a két ország egy kereskedelmi egységként működik.
Az igazgató hangsúlyozta, hogy a nehézségek ellenére minden munkavállalót szeretnének megtartani, sőt, ha a piac engedi, a jövőben bővítéseket is terveznek. A vásárlóknak is jó hírrel szolgált:
várhatóan szeptember végétől, legkésőbb október elejétől helyreáll a megszokott üzletmenet.