A GVH szerint a nyelvtanulós alkalmazás legalább öt gyakorlattal téveszti meg a fogyasztóit, vagy készteti őket ügyleti döntésekre.
Mi történt? A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Duolingo Inc. amerikai vállalkozással szemben – áll szerkesztőségünknek is eljuttatott sajtóközleményükben. A versenyhivatal gyanúja szerint a Duolingo kereskedelmi gyakorlata több okból is tisztességtelen: egyebek között valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat az általa kínált nyelvtanulási módszer hatékonyságát illetően, emellett megalapozatlan piacelsőségi állításokat is tesz.
Mit tudunk még? A versenyhivatal öt pontban gyűjtötte össze kivetnivalóit a zöld baglyos alkalmazással kapcsolatban:
- a különböző felületek használati feltételeire és működésére vonatkozó tájékoztatóit nem tette könnyen, illetve magyar nyelven hozzáférhetővé a magyarországi fogyasztók számára
- valószínűsíthetően megalapozatlan piacelsőségi állítást tesz a „Duolingo – A nyelvtanulás legjobb módja a világon” szlogenjével
- olyan valószínűsíthetően megtévesztő állításokat alkalmaz az online nyelvtanulási szolgáltatásától várható eredményekről, mint hogy „1 hónapnyi Duolingo-használat után 10 nyelvtanulóból 9 magabiztosan beszéli a nyelvet”
- homályos, félreérthető vagy időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat, a szolgáltatásának ingyenes igénybevételének korlátairól (például az egy nap elvégezhető leckék számáról);
- a fogyasztók zavarása révén nem kívánt, direkt marketing üzeneteket küld a szolgáltatása minél gyakoribb és rendszeres használatának, illetve a fizetős verzió igénybevételének ösztönzésére.
Mi jöhet most? A GVH megkezdi eljárását, amelynek lefolytatására a biztosított időtartam három hónap. Ez indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.