Szijjártó Péter a müncheni IAA autókiállításon számolt be a legnagyobb német gyártók magyarországi terveiről.
Mi történt? A külgazdasági és külügyminiszter Münchenben arról beszélt, hogy a magyar autóipar ismételten hatalmas sikerek előtt áll, mert a legnagyobb német járműgyártók úgy döntöttek, hogy Magyarországra helyezik az új, elektromos meghajtásra épülő korszak legfontosabb termelési folyamatait.
Győrött az Audi az esztendő végére az autógyártás terén termelési rekordot fog dönteni, el fogják kezdeni az újgenerációs elektromos motorok gyártását jövő tavasszal, és egy nagyon komoly, másfél milliárd forintos képzési programot indítanak annak érdekében, hogy az összes magyarországi Audi-dolgozó meg tudjon felelni az új autóipari korszak technológiai követelményeinek – mondta Szijjártó Péter.
„A BMW szeptember 26-án megnyitja a debreceni gyárát, és ebben a gyárban fogják gyártani az új iX3 nevű modellt, amely itt, Münchenben, a világ egyik legnagyobb autóipari kiállításán az igazi nagy sztár. Olyan mértékben érkeznek a megrendelések, hogy már most arról beszélünk, hogy milyen újabb tervek végrehajtásában tudunk együttműködni a BMW-vel az elkövetkezendő időszakban”
– fogalmazott.
Közlése szerint a Mercedes kecskeméti építkezése is a végéhez közeledik, Magyarország legnagyobb autógyára jön ott létre, és a Mercedes úgy döntött, hogy az elektromos autók közül a C-osztályú modellek gyártását is Kecskemétre helyezni. Az új gyárban a tervek szerint 300-350 ezer autó gördül le a futószalagról egy év alatt – tette hozzá.
Kontextus. A külügyminiszter többek között Gerd Walkerrel, az Audi AG igazgatótanácsi tagjával, Milan Nedeljkoviccsal, a BMW AG igazgatótanácsi tagjával, Jörg Burzerrel, a Mercedes-Benz Csoport AG igazgatótanácsának tagjával és Robin Zenggel, a CATL alapítójával és elnökével tárgyalt Münchenben.