A bank az 1956-os forradalomra cseréli a Pride részleteit, mert „ez az esemény minden magyar számára közös jelentéssel bír.”
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? Az Erste az 1956-os forradalomra cseréli reklámfilmjében azt a részletet, amit eredetileg az idei Budapest Pride felvonulás képsoraival készített el, értesült a Telex a cégtől. A választás azért esett az 56-os forradalomra, mert véleményük szerint „ez az esemény minden magyar számára közös jelentéssel bír, és szimbolizálja az európai értékeket is.”
Kontextus: Az Erste Global eredeti reklámfilmjét mesterséges intelligencia állította össze, és eredetileg „Európa nagy kiállásai” között szerepelt a budapesti Pride is, ami a kormány tiltása ellenére minden eddiginél több résztvevővel zajlott. Ez azonban a magyar leánybank kérésére kikerült, a nemzetközi központ pedig diplomatikusan annyit közölt, hogy „tiszteletben tartják” a helyi döntést.
A mostani verzióban tehát a Pride helyén 1956 jelenik meg, a bank indoklása szerint azért, mert „egységet, szabadságot és haladást” jelképez – olyan értékeket, amelyek illeszkednek a film narratívájához, és amelyek „minden magyar számára azonos tartalommal bírnak.”