Csak ne az legyen a vége, hogy a verseny hevében magukat lövik lábon.
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? A kínai elektromosautó-gyártó BYD részvényei hétfőn 8%-ot estek, miután a cég az április–júniusi negyedévben 6,4 milliárd jüanos (kb. 900 millió dollár) nettó profitot jelentett, ami 30%-os csökkenés az előző évhez képest. A visszaesést az erős árverseny okozta a kínai EV-piacon, ahol a BYD riválisai, például a Nio, az XPeng és a Tesla is árcsökkentésekkel próbálják vonzani a vásárlókat.
Nagy verseny a vevőkért. Az iparágban extrém marketing és kedvezmények, például nulla százalékos hitelek is jellemzőek, ami felborította a piacot. Az átlagos autóárak az elmúlt két évben 19%-kal csökkentek. Bár a BYD jelentős exportot bonyolít, a bevételek elmaradtak az elemzői várakozásoktól; az éves globális eladási célt 5,5 millió autóra tűzték ki, de július végéig csak 2,49 milliót értékesítettek.
Mekkora a baj? Szakértők szerint az árháború rövid távon előnyös lehet a vásárlóknak, de hosszú távon túlkínálatot és piaci bizonytalanságot okozhat. Ugyanakkor a BYD gyors növekedése miatt az elemzők szerint a cég teljesítményét nem kell túl negatívan értékelni: a vállalat 2024-ben éves bevételben megelőzte a Teslát, és a hibrid járművei miatt továbbra is erős piaci pozícióval rendelkezik.