Megkérdezték az embereket, ők pedig elmondták, mire vágynak. Így jött létre a Rejoy magyarországi történetének eddigi legfontosabb együttműködése. De miért váltott felújított készülékes partnert a Yettel?
Új mérföldkő az Emag-hátterű Rejoy életében. A felújított készülékes webáruház első telekommunikációs partnere Magyarországon a Yettel lett – jelentették be a felek kedd délelőtt. Az együttműködés gyakorlati hozadéka – a Yettelen keresztüli plusz kedvezményen túl –, hogy a Rejoy neve és szolgáltatása új, sok százezres vagy akár milliós ügyféltáborhoz juthat el így.
Yettel+Rejoy: hogyan fog ez működni?
Az együttműködés hatására a Yettel-ügyfelek „reális piac áron” adhatják el használt készüléküket online, a Rejoy platformján keresztül, akik bevizsgálják és felújítják a régi készülékeket (két év kellékszavatossággal).
„Fontos számunkra, hogy ügyfeleink valós piaci értéken adhassák el régi készülékeiket egy olyan környezetben, ahol a biztonság és az ügyfélélmény is garantált” – mondta Szabó Gábor, a Yettel Magyarország készülékportfólióért felelős vezetője.
A beszámítási folyamat egy felületen zajlik egyetlen, integrált tranzakció keretében.
A készülék csomagautomatával vagy futárszolgálattal is eljuttatható a Rejoynak. A kifizetés direktben az ügyfél és a Rejoy között fog történni.
A készülék beszámítása után a Yettel extra kedvezményt biztosít a saját kínálatában (új készülék vásárlása esetén). A korábbi készülékcsere-programjukhoz képest ezt előnyösebb ajánlatnak vélik, amennyiben valaki jó állapotú telefont cserélne le, és a környezetet is jobban szeretné kímélni.
A Yettel mindezzel egy időben elkezdi értékesíteni a Rejoy által bevizsgált és felújított készülékeket is. Kezdésnek iPhone-modelleket: a 13, a 13 Pro Max, a 14 és a 14 Pro modellek 128 GB-os verzióját.
Mit mondanak a felek?
A Rejoy magyarországi ügyvezetője, Blaumann Bence azt mondja, azért örülnek a Yettel kínálta új értékesítési csatornáknak, mert így „vásárlóink nemcsak személyesen, üzletekben is megtekinthetik és megvásárolhatják készülékeinket, hanem be is számíttathatják vagy értékesíthetik régi telefonjaikat”.
„Sokan keresnek egyszerű és biztonságos módot a készülékcserére, illetve felújított telefon vásárlására” – véli Bálint Dániel is. A Yettel Ügyfélélmény és Piacelemzési Igazgatóság vezetője szerint alapos kutatás előzte meg a közös szolgáltatás bevezetését.
„Csak az első félévben több mint 27 500 ügyfélinterjút készítettünk az Egyesült Államoktól Kínáig, természetesen Magyarországot is beleértve”.
Kontextus
A romániai Flip Technologies 2022 óta van jelen a magyar piacon Rejoy néven, működésüket először 2023-ban mutatta be a Forbes.hu. Az anyacég emellett Bulgáriában van még jelen, és indulása óta már 426 ezer darab készüléket vásárolt fel.
A Flip a romániai Emagtól összesen már 10 millió euró befektetést húzott be. A magyar üzletág tavaly több mint 70 százalékkal növelte forgalmát az előző évhez képest, és idén újabb 40 százalékos növekedéssel tervez.
Fontos megjegyezni, hogy a Yettel Magyarország nem új belépő a felújított készülékek értékesítési piacán. Tavaly áprilisban kísérleti jelleggel már elkezdett használt okostelefonokat árulni. Ebben az okoseszköz-felújító és disztribútor cég, a francia Recommerce volt a partnerük (akik a Magyar Telekommal is leszerződtek).
Megkérdeztük a Yettelt, hogy ez az új együttműködés a Rejoyjal egyben a korábbinak a végét jelenti-e a Recommerce-szel, és ha igen, mi az oka a szakításnak. Válaszukban óvatosan, de elismerték a partnercsere tényét. Mint írták:
„a partnercserével nem járt kizárólagosság, célunk a készülékbeszámítás és a felújított készülékekkel kapcsolatos szolgáltatások beszállítói oldalról való összehangolása volt. Továbbá az, hogy egyszerűsítsük és hatékonyabbá tegyük a működést, ami a Rejoyjal sikeresen megvalósult.”
Mi zajlik a felújított eszközök piacán?
A vásárlóerő csökkenésével és a fenntarthatósági szempontok terjedésével kezdett el egyre nagyobb teret nyerni Magyarországon is a használt áruk online kereskedelme, nem csak a mobilszektorban. Korábban ezen a piacon 15–20 százalékos éves növekedést becsültek itthon, ami az új termékes kereskedelem feletti tempót jelent.
A Recommerce és a Kantar nevű nemzetközi kutatócég márciusban publikált adatai szerint tavaly Kelet-Európában csaknem egymillió felújított okostelefon talált gazdára. A kutatás alapján 2024-ben a magyar fogyasztók 51 százaléka már vásárolt használt okosmobilt, 41 százalék pedig a jövőben nyitott lenne ilyesmire.
Az infláció miatt itthon az ár a legfontosabb szempont (76 százaléknak) – áll továbbá a kutatásban. A magyarok 60 százaléka mobilszolgáltatóknál vásárolna ilyen terméket – avagy a Yetteltől és társaitól.
Még több háttér
A felújított okoseszközökre egyre nagyobb a kereslet. A Rejoy átlagosan 15–20 százalékkal, bizonyos termékeknél akár 30 százalékkal is többet tudna eladni – ha lenne elég készülék, amit felújíthat.
Csakhogy a magyarok fele még sosem adta el használt telefonját. A legnagyobb kihívás tehát nem a vásárlói oldal, hanem a régi mobilok beszerzése.
„Fiókokkal versenyzünk” – fogalmazott frappánsan Blaumann Bence, a Rejoy hazai ügyvezetője az együttműködés bejelentésén.
Bónuszokkal, gyorsabb kifizetéssel próbálták ösztönözni az embereket, hogy beszolgáltassák régi készülékeiket, de ez sem bizonyult elégnek. Így jött képbe a Yettel.
A magyar ügyfelek 80 százaléka mobilszolgáltatótól vásárol telefont – vagyis a Yettel ügyfélköre hatalmas eszközállományt jelent, igazi aranybánya egy refurbished webshop számára. A Rejoy ígérete szerint mindezt piaci áron vásárolják fel.
Az előző héten már minden tizedik ajánlat a Yettelen keresztül futott be a Rejoyhoz, év végére pedig minden harmadikra javulhat az arány.
És a forgalom? Blaumann Bence szerint 2025-öt 40–50 százalékos növekedéssel zárják a Rejoynál az előző évhez képest, ebből év végére a Yettel-csatorna adhatja az eladások 20 százalékát.