Nem sokkal azután jelentettek be új, zöld befektetést a Távol-Keleten, hogy az IKEA termékei az egyik legnagyobb kínai e-kereskedelmi platformon is elérhetők lettek.
Mi történt? Az IKEA mögötti Ingka csoport befektetési részlege hétfőn bejelentette: először fektet be a bútoróriás Kínában is körforgásos projektbe, részesedést szereznek a műanyag-újrahasznosító Re-mallban.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A fogyasztói csomagolást újrahasznosító Re-mall átlátszó, újrahasznosított polipropilént gyárt, amit aztán új gyártású termékekben használnak fel. A befektetés pontos összege nem ismert, de a tőkeinjekció elég nagy ahhoz, hogy megerősítse a svéd lánc hosszú távú elkötelezettségét Kínában, beleértve az újrahasznosítás iránti, saját áruházaikon túlmutató felelősségüket is – mondja Pontus Erntell, a kínai IKEA elnöke.
Miért fontos ez? „A Re-mall erős beszállítói hálózata és a vezető kínai ételszállító szolgáltatókkal kötött partnerségei már most lehetővé teszik, hogy jelentős hatást gyakoroljanak a helyi újrahasznosítási piacra” – mondja a befektetésről Lukas Visser, az Ingka körforgásos befektetésekért felelős vezetője. Visser ezt szeretné globális szintre emelni, szerinte befektetésük hozzájárul a körforgásos gazdaságra való átálláshoz.
Hogyan tovább? A közlemény szerint a Re-mall gyártási telephelye Csianghszi tartományban, stratégiailag kedvező helyen található, több száz millió ember vonzáskörzetében. A befektetett tőkével a vállalat mind a feldolgozási kapacitás, mind a termékválaszték bővítését tervezi. Csu Kuan, a Re-mall vezérigazgatója szerint fontos stratégiai partnerük az Ingka, együtt arra törekednek, hogy „a műanyaghulladékot értékes erőforrássá alakítsuk, hozzájárulva ezzel egy tisztább bolygóhoz és egy felelősségteljesebb jövőhöz”.
Kontextus. Az IKEA a napokban jelentette be, hogy elkezd értékesíteni Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi platformján, a JD.com-on is: több mint 6500 termékkel jelentek meg a platformon. Bejelentették azt is, hogy
2027-ig több mint 6,3 milliárd jüant (kb. 300 milliárd forintot) fektetnek be, hogy továbbfejlesszék fizikai és digitális jelenlétüket Kínában.