Másfélszer annyi akciós bulijegy kelt el, csodájára járt a világ a Sziget éjszakai életének. Mit csináltak másképp a szervezők?
Mi történt? Közölte a Sziget sajtóosztálya a Forbes.hu-val, hogy az idei fesztivál összlétszáma 416 ezer fő volt hat nap alatt – nagyjából 5 százalékkal több, mint a tavalyi fesztiválé.
Miért fontos ez? Mert a fesztivál
utoljára 2018-ban volt képes az előző évihez képest több látogatót vonzani,
abban az évben látogatórekordot is döntöttek 565 ezer fővel.
Kontextus. 2018 óta – a fesztivál éves közlései alapján – évről évre csökkent a résztvevők száma (2020-ban és 2021-ben a covid miatt elmaradt), tavaly már csak négyszázezer fő környékén vettek részt a Szigeten. Telt házas nap idén sem volt, de az első két nap (Charli XCX-szel és Shawn Mendesszel) telt házhoz közeli volt. Legutóbb a 2022-es nyitónapon (Dua Lipára), azelőtt pedig a 2019-es első napon (Ed Sheeranre) kellett telt házat hirdetni.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A fesztivál főszervezője, Kádár Tamás szerint „jót tett a vérfrissítés a Szigetnek”. Ennek részei voltak a műfaji negyedek is, köztük például az elektronikus zenei Delta District. Kádár szerint „kb. 40–50 százalékkal nőtt a kedvezményes éjszakai jegyet vásárlók aránya a tavalyihoz képest”, valamint kijelentette azt is, hogy céljuk volt nagyobb hangsúlyt adni a Sziget éjszakai életének, hiszen ez „a fesztivál egyik – a nemzetközi piacon is egyedi – vonzereje”.
Hogyan tovább? A tényleges üzleti eredményt majd a 2025-ös üzleti beszámolóból tudhatjuk meg. A Forbes.hu-n is megírtuk nemrég, hogy megduplázta korábbi rekordveszteségét a fesztivál szervezőcége.