Két évet ad magának Várad József, hogy egyenesbe hozza a Wizz Airt és visszanyerje a befektetők bizalmát.
Mi történt? A Wizz Air-vezér a Bloombergnek nyilatkozott, ahol elmondta, úgy tervezi, hogy 2027 közepére a cég túl lesz azokon a problémákon, amiket a flotta technikai problémái és a légitársaság füstbe ment közel-keleti terjeszkedése okoztak.
Mit mondott még? Váradi szerint szerencsétlenek voltak a Közel-Keleten, és talán túl nagy kockázatokat vállalt a cég vezetése. De a jövőben a Wizz Air a számára továbbra is legfontosabb, kelet-közép-európai piacra akar fókuszálni. Célja, hogy a következő 6 évben a Wizz Air részesedése 26-ról 30 százalékra növekedjen ezen a piacon.
Előzmény. A Wizz Air az elmúlt időszakban a közel-keleti piac meghódítását tűzték ki célul, ennek érdekében hat évvel ezelőtt új bázist nyitottak Abu-Dzabiban, hogy innen később India és Pakisztán felé is terjeszkedjenek. De július közepén a cég bejelentette, kivonul Abu-Dzabiból, és feladja a közel-keleti terjeszkedés álmát. A Wizz Airről nemrég Ács Gábor írt elemzést.
A Bloomberg azt írja, a keleti terjeszkedés gátja egyrészt az Egyesült Arab Emírségek Wizz Air terveit nehezítő szabályozási döntései, másrészt a közel-keleti háborús helyzet hátráltatta. Emellett a térség poros, száraz időjárása komoly gondokat okozott a Wizz Air egyes gépeinek motorjaiban: több tucat repülőt kellett hosszú szervizelés idejére kivonni a forgalomból.
Azt mi is megírtuk, hogy első negyedéves számaival az Erste elemzése szerint csalódást okozott a Wizz Air.