Egyes kártyás fizetéseket duplán vontak le több banknál is. Bejelentkezett a felelős, aki szerint senkit nem ért kár.
Mi történt? Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. csütörtök éjszaka közleményt küldött a Forbes.hu-nak – partnercégükön, a Fizetési Pont nem banki POS terminál szolgáltatón keresztül. „Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. szállítójánál 2025.08.06-án bekövetkezett technikai hiba miatt több partnerbankunk ügyfeleinek egyes kártyás vásárlási tranzakciói duplán kerültek terhelésre – írják. – A hiba elhárítása haladéktalanul megtörtént.”
Hogyan tovább? A közlemény szerint „az érintett kártyabirtokosoknak ezzel kapcsolatosan nincs teendője, mert a tévesen beterhelt összegek teljeskörű jóváírásáról a saját kártyakibocsátó bankjuk automatikusan gondoskodik. Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk minden érintett ügyféltől és pénzforgalmi szolgáltatótól.”
Kontextus. Csütörtökön a Forbes.hu is beszámolt róla, hogy különös hibát tapasztalhattak az OTP ügyfelei. Majd az OTP közölte, hogy külső szolgáltató hibája okozhatta a problémát, ami több bankot is érint. Később az Erste is jelezte, hogy az ő ügyfeleik is érintettek.