A zenei gigász még mélyebben a zsebedbe nyúl, és ennek a befektetők örülnek a legjobban. Így drágultak a magyar havidíjak a Spotifyon.
Mi történt? Aki ingyenesen használja, lapozzon tovább, aki nem, az viszont készüljön: a zenei streamingszolgáltató a minap közölte, hogy szeptembertől több országban is emel az előfizetési díjain. A Közel-Keletet, egyes ázsiai régiókat, Európát, Latin-Amerikát és az ázsiai-óceániai térséget egyaránt érintheti a drágulás. A K&H Értékpapír szerint a befektetők örömmel fogadták a hírt, 5 százalékos pluszba került a részvény árfolyama tegnap, év eleje óta pedig már több mint 47 százalékot erősödött.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A HVG tapasztalatai szerint a magyar piac is érintett az áremelésben, sőt valamikor a közelmúltban már emelhettek is a havidíjakon. Azt írják, a Spotify normál, egyéni csomagja áprilisban még havi 1990 forint volt, most azonban az új előfizetők már 2190 forintért tudnak előfizetni rá. A hallgatói csomag havidíja 1090-ről 1190-re, a kétszemélyes opcióé 2690-ről 3090-re, az alap családi csomagé 3290-ről 3690 forintra nőtt. Utóbbi 6 helyett 4 fiókot foglal már csak magába, a hatfiókos családi csomag ára 4090 forint per hó.
Kontextus. A múltbeli áremelések és az elmúlt évek költségcsökkentési törekvései egyaránt segítették a svéd vállalatot, hogy 2024-ben első alkalommal éves nyereséget érjen el. A Reuters cikke szerint a cég az idei második negyedévben növekedésről számolt be a havi aktív felhasználók és a prémium előfizetők számában is, de a munkavállalói bérekkel kapcsolatos magasabb adók miatt veszteséget könyvelt el ebben az időszakban. Ez negatívan hatott a harmadik negyedévi nyereség-előrejelzésére.