Habár a 15 százalékos importvám jóval kedvezőbb az európai cégeknek, mint más forgatókönyvek, még jobban felszökhetnek a luxustermékek árai.
Mi történt? Eltérő mértékű drágulásról kommunikálnak a luxusipari cégek, mióta megszületett a kereskedelmi megállapodás az Európai Unió és az Egyesült Államok között, írja a hvg.hu. Míg a Brunello Cucinelli 3-4 százalékos áremelést tervez, addig a Moncler úgy fogalmazott, „közepes egy számjegyű” emelést fontolgatnak. Független szakértők úgy látják,
az Egyesült Államokban átlagosan két százalékkal, míg Európában egy százalékkal mehetnek fel a luxuscikkek árai.
Kontextus. Donald Trump és Ursula von der Leyen vasárnap jelentették be, hogy megszületett a megállapodás az USA és EU közti kereskedelmi viták rendezéséről. Az új megállapodás értelmében az Egyesült Államok 15 százalékos vámtarifát vet ki az Európából érkező árukra. Elemzők számításai szerint 2019 és 2023 között a luxusipari cégek árai átlagosan 33 százalékkal mentek fel, ami jócskán hozzájárult árbevételükhöz. Egyes becslések szerint 2024-ben több mint 50 millióan fordultak el a magas árak miatt ettől a piactól.