A tavalyi évnél erősebben zárt a légitársaság, bár annál nem volt nehéz, akkor mindösszesen 1 millió eurós eredményt produkáltak.
Mi történt? A Wizz Air árbevétele 13 százalékkal 1,43 milliárd euróra emelkedett a 2026-os pénzügyi év első negyedévben, de így is hajszálnyira elmaradt az 1,45 milliárdos piaci konszenzustól, írta meg elemzői blogján az Erste.
Az EBITDA 9,3 százalékkal növekedve 300 millió euró lett, szintén elmaradva a 371 milliós várakozástól és
a 39,3 millió eurós adózott eredmény is csalódást keltett az 54,3 milliós konszenzushoz képest,
bár jelentősen jobb, mint az egy évvel ez előtti 1 millió eurós eredmény.
Részletek. A negyedévben 41 repülőgép állomásozott a földön a Pratt&Whitney hajtóművek kötelező javítása miatt, ez némi javulást jelent az egy évvel korábbi 46 géphez képest. Az előző negyedévhez hasonlóan ezúttal is jelentős volt a reptéri költségek (+19 százalék), a karbantartási költségek (+17 százalék), valamint az amortizáció (+19 százalék) emelkedése is, amit a kapacitások 11,0%-os növekedése sem indokol egymagában.
A társaság nettó adósságállománya 4,7 milliárd euró volt a negyedév végén, ami több, mint négyszerese a 12 hónapos gördülő EBITDA-nak.
Kontextus. A Wizz Air eredménye jelentős kontrasztot mutat a Ryanairrel, mely hétfőn rekordnak számító márciusi-júniusi negyedévről számolt be.