Titoktartást kér, de kártérítést nem vagy alig hajlandó fizetni az MBH Bank miután több száz ügyfelét kibercsalók károsítottak meg.
Cikkünket frissítettük az MBH kiegészítésével.
Mi történt? A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MBH Bank több kibercsalás áldozatává vált ügyfelének kínál fel részleges, 70 százalékos kártérítést „méltányossági alapon”, de teljes titoktartást vár el tőlük, írja a Válasz Online.
A pénzintézet nem ismeri el a felelősségét, pedig hónapokon át nem zárta le az ismert biztonsági rést, és figyelmen kívül hagyta a jegybanki ajánlásokat. Több károsult még a megmaradt pénzéhez sem fér hozzá.
A lap több károsult történetét is bemutatja. Van köztük olyan, aki 1,75 millió forintot veszített el, a bank nemcsak hogy nem térít, de törlesztési moratóriumot sem ad, és otthona elvesztését helyezték kilátásba.
Van, akitől 5,2 millió forintot loptak el a csalók, és bár a bank szóbeli ígéretet tett neki a kártérítésre, eddig nem kapott sem pénzt, sem hivatalos értesítést, és számlája a káreset óta zárolva van. Az ügyben több mint 750 feljelentés született júniusig. A Magyar Nemzeti Bank azonban azóta sem hozta nyilvánosságra a vizsgálati eredményt.
Mit mond a bank? Az MBH Forbes.hu-hoz is eljuttatott kiegészítésében hangsúlyozza: az utóbbi időben megszaporodtak a nagy ügyfélbázissal rendelkező cégek és marketplace típusú oldalak ügyfelei elleni adathalász támadások. A szóban forgó, ún. Google csalási ügy megítéléshez fontos szempont, hogy az adathalász támadások középpontjában nem a banki rendszerek vagy azok sérülékenysége állt, hanem az ügyfelek figyelmetlenségét, óvatlanságát használták ki a csalók, és az ügyfelek által gondatlanul kiadott személyes és banki adatok felhasználásával követték el a visszaéléseket. Emiatt a banknak nem áll fenn ezzel kapcsolatban kártérítési kötelezettsége. Az MBH Bank ennek ellenére döntött úgy, hogy méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti Google-csalás típusú adathalász támadás áldozatául esett és panaszt tett ügyfelek kárának 70%-át. A bank a méltányosság után keletkező 15 %-os szja fizetési kötelezettséget is átvállalja a károsultaktól.