Folyamatosan dolgozik az E.on az áramszünetek elhárításán, mondja az áramszolgáltató.
Mi történt? A hétfői vihar után összesen 165 ezer ügyfélnél volt áramszünet, írja a dunántúli, Pest vármegyei és budapesti áramhálózatot üzemeltető E.On a Forbes.hu-nak eljuttatott közleményében. A csoport azt írja: megemelt szerelői létszámmal, alvállalkozók bevonásával dolgoznak, hogy minden ügyfélnél visszaállítsák az áramszolgáltatást.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Hogy „a döntő többségüknél kedd délutánra visszaállt a szolgáltatás”, de hozzáteszik, hogy
„vannak olyan ügyfelek, akiknél a javítási munkák hosszabb ideig tartanak”.
Kontextus. Az E.On szerint a legnagyobb problémát Budapesten és Pest vármegyében okozta a vihar, a leginkább még érintett térségek pedig a Buda északi és Pest déli részén található egyes települések.
- Jelenleg a kisebb – egy-egy utcát, néhány házat vagy akár egyetlen ügyfelet érintő – hibák javítását végzik. Minden hibát egyedileg kell kivizsgálni, megtalálni és kijavítani, ezzel indokolják az E.Onnál, hogy a korábbinál lassabb a folyamat.
- A helyreállítást nehezíti, hogy a javításokhoz az esetek többségében oszlop-telepítésre, kábelezési és szerelési munkálatokra is szükség van, aminek az eszköz- és munkaerőigénye nagyon jelentős, teszik hozzá.
A borítóképen: a drónnal készült képen a 2025. július 7-i viharban megrongálódott református templom a hajdú-bihari Sápon július 8-án. A szél kitépte az 1892-ben épült torony sisakját, a ledőlő torony beszakította a templom tetejét.