Ott volt a Sziget fesztivál alapításánál, volt médiaügynöksége és memetikára alapuló tanácsadó-kutató vállalkozása, de egy ideje – ahogy ő mondja – emberezik. Leginkább annak segít, aki azt érzi, mindene megvan, mégsem boldog. Karafiáth Balázs Budapesten, San Franciscóban és Costa Ricában, a dzsungel közepén is otthon van, de legszívesebben a jungi térképen tájékozódik.
A teljes interjú a júliusi Forbesban, egy kis ízelítő itt.
Forbes: Mekkora egyéni különbségeket látsz abban, hogy ki mikor kezdi el keresni az élete értelmét, és ahogy szoktad mondani, belép élete második felébe?
Karafiáth Balázs: Nagy különbségeket látok. Van, aki már a gimnáziumban aktívan ezen gondolkodik, és dolgoztam Costa Rica-i elvonulásunkon 78 éves özvegy emberrel is, aki új életet kezdett éppen. Jung írta le először azt, hogy életed első részében felépíted az egódat, a célod az „egoinfláció”, a másodikban meg lebontod azt. Az X generációnál, akik a 90-es években mentek egyetemre, és 45-50 évesek, azt látom, hogy most jutnak ide. De sokkal korábban is elérkezhet valaki oda, ahová én is elérkeztem 33 évesen, a mindenem megvan, de nem vagyok boldog helyzetbe.
És akkor azt kérdezi, hogy oké, de mi van ezen túl? Itt a nagy feladat az, hogy befelé mered-e fordítani a kamerát.
Mert onnantól a purpose kerül előtérbe, és ez előhívja az önismeretet. Mert meg kell ismernem magam ahhoz, hogy tudjam, mi a célom a világban, miért vagyok itt. Ezt megelőzi a ki vagyok én, és hogy tudjam, milyen programok működnek bennem.
Miről beszélgettünk még?
A teljes interjú a júliusi Forbesban olvasható. Ebben a mostani magazinban egyetlen témát jártunk körül: a purpose-t. Arra kerestük a választ, hogy vállalkozók, cégvezetők, sikeres Forbes-arcok közül kit mi hajt akkor, amikor a profit (már) nem elég hajtóerő. Hogy ki miért kel fel minden reggel, mi viszi előre.
Karafiáth Balázs – a social mediában Purpose Sherpa – régóta foglalkozik a témával. Érdekli a magyar üzleti vezetőket a purpose-keresés? Mi a különbség X és Z generációs vállalkozók, vezetők között? Mint szülő, hogyan segítheted a gyerekedet az életcélja megtalálásában?
A júliusi Forbes július 3-ától kapható az újságárusoknál és a Kifli.hu-n. Lapozz bele a magazinba!
Kiemelt kép: Karafiáth Balázs / Fotó: Ránki Dániel