Levakarhatatlan arcok a TikTokról, médiabirodalmat építő videósok a YouTube-ról és a Twitchről, tévés főműsoridőbe jutó közösségimédia-sztárok. Visszatért a lista: húsz magyar influenszer, akik széles ismertségüket a digitális tartalomgyártásnak köszönhetik, amiből valós üzleti sikert és értéket tudtak kovácsolni – a mutatók és a piaci visszajelzések alapján pedig a márkáknak is megéri velük dolgozni. Keresd a listát a Forbes.hu-n, május hatodikától pedig a legfrissebb Forbes magazinban is!
Új lista: A legértékesebb magyar influenszerek 2025
A legértékesebb magyar influenszerek listáját keresd a Forbes.hu-n, kattints ide a húszas rangsorért!
Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán és Vaszkó Iván
Küldetésünk a magyar vállalkozói kultúra erősítése, ebben a kultúrában pedig az évek során az influenszerek is helyet követeltek maguknak: posztonként sok százezres, esetenként milliós gázsikkal, több tíz millió forintot is érő márkanagyköveti együttműködésekkel, saját termékekkel, szerelemprojektekkel, vagy akár főműsoridős szereplésekkel a tévében.
Az influenszerek is változnak az évek során, ezért mi is figyelemmel kísérjük ezt a gyorsan formálódó piacot, ahol tavaly már 8,1 milliárd forintot – egy év alatt 31 százalékkal többet – költöttek el a márkák influenszerekre az IAB Hungary becslése szerint.
Kik szerepelnek a listán?
2025-ben már harmadszor készítjük el A legértékesebb magyar influenszerek listáját, ennek csúcsán pedig harmadszor is a debreceni csapat, a médiabirodalommá vált TheVR (1.) szerepel az első helyen. Megőrizte második helyezését Whisper Ton (2.), a TikTok stílusteremtő – és nem kevésbé megosztó – alakja, a dobogó harmadik fokán pedig JustVidman (3.) áll, ami az eddigi legerősebb listás szereplése.
Idén főként a TikTokról érkeztek a lista újoncai – Dordzsceren Csingisz (7.), Radics Zsombor (8.), Stumpf Patrik (10.), Rétegi Tícia (19.) –, ami nem csoda, hiszen nemcsak a felhasználók körében egyre népszerűbb itthon a rövid videós platform (a 18-49 éves lakosság több mint fele, mintegy 2 millió ember használja), de a márkák média- és influenszerköltései is nagyot ugrottak.
Keresd a listát a Forbes.hu-n – katt a képre Nessaj helyezéséért!
Megőrizte ugyanakkor helyét a húszas listán Nessaj (5.), a Pamkutya (7.), a Jólvanezígy (9.), Zsozéatya (11.), Abosi Barna (13.), Makk Adrienn (14.) és Körcsönyei Polla (16.) is, egy év kihagyás után pedig Dancsó Péter (17.) is visszajutott a húsz legértékesebb influenszer közé.
Hogyan dolgozunk?
A rangsor elkészítéséhez nem csupán a piacon elérhető legprofibb influenszer-adatbázisokkal és médiafigyelő eszközökkel dolgoztunk, melyekkel a tartalomgyártók követőbázisának méretét, kiegyensúlyozottságát, minőségét, az énmárkájuk egészségét, valamint a követőik aktivizálására való képességüket mértük.
Az adatokon túl idén is kíváncsiak voltunk a piaci visszajelzésekre: a médiapiac, a reklámügynökségek, valamint a közösségi médiás és influenszerkampányokkal dolgozó márkák képviselőiből álló, huszonnégy fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.
A teljes módszertan ide kattintva olvasható el.
Mi a feladat?
Influenszerlistánk erejét harmadik éve az adja, hogy független a rajta szereplő influenszerektől, a velük dolgozó márkáktól és az őket képviselő menedzsmentektől és ügynökségektől.
Enélkül nem tudnánk valós, a piaci realitáshoz minél közelebb álló képet adni a magyar influenszervilág csúcsának üzleti értékéről.
Az influenszerek szerepe mára elvitathatatlan a hirdetési piacon, de ettől még nem dughatjuk homokba a fejünket, ha a helytelenül vagy sehogy sem jelölt szponzorációkról, a hitelességet megkérdőjelező, ellentmondásos kijelentésekről és szereplésekről, vagy egyszerűen csak a felelőtlen, káros tartalmakról beszélünk.
Ahhoz, hogy nevük ne legyen szitokszó, nemcsak az influenszereknek kell dolgozniuk a megítélésükön, hanem a márkáknak és az ügynökségeknek is. Ők is a piac, az ökoszisztéma részei, emiatt nekik is felelős üzleti szereplőként kell eljárniuk.
Hamarosan a májusi Forbes magazinban is!
A Forbes.hu-n a lista rövidített verzióját találod, rajta mind a húsz szereplővel. A teljes lista a májusi Forbes magazin Social mellékletében jelenik meg, amiben mikroinfluenszerekkel, eltiktokosodó magyar márkákkal is foglalkozunk, Mark Zuckerberg Trump-pártiságának hátterét is elmeséljük, Forgács Mariann közösségimédia-szakértővel a piac hátterét járjuk körbe, az utolsó oldalon pedig a politikai tiktokkerrel, Seres Samuval villáminterjúzunk.
Keresd a magazint május hatodikától az újságárusoknál vagy a Kifli.hu-n!