Egyoldalú díjemelésre, kétnapos kárbejelentési határidőre kötelezte ügyfeleit a cég a vagyonbiztosítási feltételekben.
Mi történt? Eredményesen perelte az ügyészség az egyik biztosítót, mert a Kúria megállapította, hogy a fogyasztókkal kötött szerződéseiben alkalmazott több általános szerződési feltétel tisztességtelen – derül ki a Legfőbb Ügyészség sajtóközleményéből.
Milyen ügy? A közérdekvédelmi jogkörében eljáró ügyész még 2021-ben indított keresetet az egyik biztosítótársaság ellen a fogyasztókkal kötött szerződéseiben alkalmazott általános szerződési feltételek tisztességtelenségének megállapítása iránt, amit a bíróság is megerősített első fokon. Több jogorvoslati kör után végül a Kúria megállapította:
a vagyonbiztosítási feltételekben szereplő, a biztosítót egyoldalú díjemelésre jogosító kikötés tisztességtelen, mert abból az emelés lehetséges okai a fogyasztó számára nem világosan és érthetően voltak megfogalmazva. Ezenkívül indokolatlanul rövidnek találták a vagyonbiztosítási feltételekben, valamint a Casco biztosításban a káresemény bejelentésére meghatározott határidőt, ami a kár felfedezésétől számítva legfeljebb két munkanap volt.
Mi következik a döntésből? A Kúria jogerősen eltiltotta ettől az üzleti gyakorlattól a biztosítótársaságot, ugyanakkor a döntés egyelőre nem került fel a legfelsőbb bírói fórum honlapjára, így a cég nevét nem tudni.