Hutás László New York utcáin barangolva találkozott először a gofritölcsérbe töltött csirkehússal, ami Amerikában elterjedt street foodnak számít. Akkor nem ízlett neki, meg is feledkezett róla, aztán egyszer megmutatta az utazáson készült képeket Kapás Gábornak, akivel együtt dolgoztak egy belvárosi étteremben. Az addig a fine diningban mozgó séfnek elkapta a fantáziáját a koncepció, és „meg tudjuk mi ezt sokkal jobban is csinálni!” felkiáltással neki is állt az új receptek kidolgozásának.
Az amerikai vonalról megmaradt, hogy az adagnak hatalmasnak kell lennie, de a hús és a szósz mellé itthon zöldség is került a tölcsérbe. Amit szintén „európaibbá kellett tenni” – visszavettek hát túl édes ízéből. 2018-ban először egy foodtruckkal terveztek elindulni, hogy Európában harmadikként és Magyarországon elsőként minél többet kihozzanak a gofritölcsér és a csirke házasságából. Aztán László véletlenül belebotlott egy kiadó üzlethelyiségbe.
A Wesselényi utcai helyszín annyira megtetszett a két alapítónak, hogy rögtön kivették. Guruló konyhájuk végül egy évvel később lett készen. Ezzel, amikor csak lehet, járják a rendezvényeket. Bár mindketten több évtizednyi vendéglátós múlttal vágtak bele a közös vállalkozásba, a marketinghez egyikük sem értett, és a megbízott szakemberekkel sem találták a közös hangot. Ekkor szállt be a közgazdász végzettségű Karakó Korinna, László felesége, és azóta is ő a márka hangja. „A recepteket Gábor dolgozza ki, a kommunikációt Korinna viszi, én az üzletvezetésért felelek” – mondja László a feladatmegosztásról.
Bár az első fél évben még sokan leginkább gíroszt kerestek náluk, vagy a tölcsér hallatán a fagyira asszociáltak, egyre több visszajáró vendégük lett. „Az elején eldöntöttük, hogy nem szeretnénk az idetévedő impulzusvásárló turistákra építeni.” Ez a stratégia kifizetődőnek bizonyult idén, amikor a bulinegyed addig külföldi vendégekből élő üzletei elkezdtek tátongani az ürességtől.
Mivel egyre több kérés érkezett, idén augusztus óta az összes tölcsérüket vega változatban is kínálják. Gábor hosszas keresgélés után akadt rá az elsőre meglepőnek tűnő alternatívára, a jackfruit nevű egzotikus gyümölcsre, amit a Tölcsibénél ugyanolyan pácba mártanak, mint a csirkét.
A bolt megnyitásával szinte egyszerre elindított házhozszállítási rendszerük megkönnyítette dolgukat a lezárások idején. Most havonta körülbelül hatezer húszcentis tölcsért adnak el, és ami a cégméretet illeti, a Bamba Marháét, a Pad Thai-ét és a Zing Burgerét lebegtetik maguk előtt mint elérendő célt. Jövőre először egy termelőkonyhát terveznek bérelni, majd egy második üzletet is nyitnának. És ha már legalább két-három Tölcsibe lesz a piacon, szívesen látnának egy befektetőt, hogy a franchise-rendszer is elinduljon.
Tölcsibe Kft.
Tulajdonosok:
Hutás László,
Kapás Gábor
Alapítás éve:
2018
Befektetett összeg:
kb. 10 millió forint
Létszám:
7 fő
Árbevétel
(millió forint):
2018:
22,6
2019:
60,8
Adózott
eredmény
(millió forint):
2018:
0,5
2019:
1,2